باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

قضاوت

پیش از آنکه در باره زندگی گذشته و شخصیت من قضاوت کنی... 

خودت را جای من بگذار 

از مسیری که من گذشته ام عبور کن 

باغصه ها تردیدها ترسها  دردها و خنده هایم زندگی کن... 

یادت باشد 

هر کسی سرگذشتی دارد 

هرگاه به جای من زندگی کردی آنگاه می توانی در مورد من قضاوت کنی... 

به قول فروغ فرخزاد 

درد تاریکیست درد خواستن 

رفتن و بیهوده خود را کاستن  

سر نهادن بر سیه دل سینه ها 

سینه آلودن به چرک کینه ها  

در نوازش نیش ماران یافتن زهر در لبخند یاران یافتن... 

****************************  

                                                       تسلیت

در گذشت داماد محترم آقای قاسمی مدیر وبلاگ( چو ایران نباشد تن من مباد) را به ایشان و خانواده محترمشون تسلیت عرض می کنیم و از خداوند منان علو درجات را برای این عزیز از دست رفته خواستاریم روحش شاد یادش گرامی 

پ.ن:شرمنده آقای قاسمی شدم که سه شنبه ۳۰ خرداد از طریق وبلاگشون از این موضوع با خبر شدم و نتوانستم در مراسم برای عرض تسلیت حاضر بشوم...

زخمهای غیر قابل درک

در زندگی زخمهایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می خورد و میتراشد. این دردها را نمیشود به کسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش آمدهای نادر و عجیب بشمارندو اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می کنند آنرا با لبخند شکاک و تمسخر آمیز تلقی بکنند -زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است- ولی افسوس که تاثیر این گونه دارو ها موقت است و بجا ی تسکین پس از مدتی بر شدت درد میافزاید.

آیا روزی به اسرار این اتفاقات ماوراء طبیعی ، این انعکاس سایهء روح که در حالت اغماء و برزخ بین خواب و بیداری جلوه می کند کسی پی خواهد برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 

صادق هدایت

اعتراف

روز اول پیش خود گفتم
دیگرش هرگز نخواهم دید
روز دوم نیز می گفتم
لیک با اندوه و با تردید
روز سوم هم گذشت اما
بر سر پیمان خود بودم
ظلمت زندان مرا می کشت
باز زندان بان خود بودم
آن من دیوانه ی عاصی
در درونم هایهو می کرد
مشت بر دیوار ها می کوفت
روزنی را جستجو می کرد
در درونم راه می پیمود
همچو روحی در شبستانی
بر درونم سایه می افکند
همچو ابری بر بیابانی
می شنیدم نیمه شب در خواب
های های گریه هایش را
در صدایم گوش می کردم
درد سیال صدایش را
شرمگین می خواندمش بر خویش
از چه رو بیهوده گریانی
در میان گریه می نالید
دوستش دارم نمی دانی
بانگ او آن بانگ لرزان بود
کز جهانی دور بر می خواست
لیک در من تا که می پیچید
مرده ای از گور بر می خواست
مرده ای کز پیکرش می ریخت
عطر شور انگیز شب بو ها
قلب من در سینه می لرزید
مثل قلب بچه آهو ها
در سیاهی پیشی می آمد
جسمش از ذرات ظلمت بود
چون به من نزدیکتر می شد
ورطه ی تاریک لذت بود
می نشستم خسته در بستر
خیره در چشمان رویا ها
زورق اندیشه ام آرام
می گذشت از مرز دنیاها
...
...
....
روزها رفتند و من دیگر
خود نمی دانم کدامینم
آن من سر سخت مغرورم
یا من مغلوب دیرینم؟
بگذرم گر از سر پیمان
می کشد این غم دگر بارم
می نشینم شاید او آید ..
عاقبت روزی به دیدارم

پدر

هر وقت نام پدر را می شنوم تنها چیزی که برایم تداعی می شود عشق فداکاری گذشت وبزرگی و در مقابل اون خودم را کوچیک می بینم چون هیچوقت نتونستم اونطور که باید ذره ای از محبتهایش را جبران کنم این کل حکایتی است که در مورد پدر میتوانم به زبان بیاورم و در آخر امیدوارم که خدای بزرگ هیچ بنده ای را شرمنده والدینش نکنه تا بتونه محبتهای اونا را جبران کنه.پدر عزیزم روزت مبارک از صمیم قلب دوست دارم و آرزوی سلامتی و شاد بودن را برایت از خدا خواستارم...........

 

میلاد بزرگ مرد تاریخ علی (ع)را به همه پدران عزیز و دوستان عزیزم تبریک عرض می کنم 

راه تندرستی

هنر تندرست ماندن
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ احساساتتان را بیان کنید
هیجانات و احساساتی که سرکوب یا
 پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر می‌شوند
سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی
 می‌تواند به سرطان هم بیانجامد
در آن زمان است که ما به سراغ یک
 محرم می‌رویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان می‌گذاریم
گفتگو، صحبت کردن، کلمات وسیله درمانی قدرتمندی هستند

  
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛
 تصمیم‌گیری کنید
افراد دو دل و مردد دچار دلهره و
 اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات و نگرانی‌ها روی هم انباشته شوند
تاریخ انسان بر اساس
 تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است
تصمیم‌گیری دقیقاً به معنی
 چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دست آوردن بعضی دیگر است
افراد مردد در معرض بیماری‌های
 معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند
  
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ به
 دنبال راه حل‌ها باشید
افراد منفی، مشکلات را بزرگ
 می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح می‌دهند
روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف
 خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترین چیزهای جهان را تولید می‌کند
ما همانی هستیم که می‌اندیشیم

افکار منفی باعث تولید انرژی منفی
 می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری می‌گردند
  
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛
 در زندگی اهل تظاهر نباشید
کسی که واقعیت را پنهان نگاه
 می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد
مثل یک مجسمه برنزی با پایه‌های
 گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست
این گونه افراد زرق و برق زیاد و
 ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛
 واقعیت‌ها را بپذیرید
سرباز زدن از پذیرش واقعیت‌ها و
 عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه می‌سازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است
کسانی که این را نمی‌پذیرند،
 حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است

اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛
 اعتماد کنید
کسانی که به دیگران اعتماد ندارند
 نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجود آورند
آن‌ها معنی دوستی واقعی را درک
 نمی‌کنند. بی‌اعتمادی باعث کاهش ایمان فرد می‌گردد

  اثری از: دکتر دراتسیو وارلا

خندیدن به چه بهایی

سلام به همه دوستان عزیزم

از طرف یکی از دوستان ایمیلی بدستم رسید که برام خیلی جالب بود احتمالا اون قبلا خونده باشید اما حیفم اومد منم اونو تویه وبلاگم نگذارم.امیدوارم که مفید واقع بشه یا حق

********************  

در روزگاری که بهانه های بسیار برای گریستن داریم شرم خندیدن، به مضحکه هم میهنان مان را بر خود نپسندیم. کار سختی نیست نشنیدن، نخواندن و نگفتن لطیفه های توهین آمیز... 

با اراده جمعی این عادت زشت را به ضدارزش تبدیل کنیم.

رخشان بنی اعتماد

 

یک روز یه ترکه


اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان.. ؛
خیلی شجاع بود، خیلی نترس.. ؛
یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم



یه روز یه رشتیه
..


اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛

برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛
اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد



یه روز یه لره
...


اسمش کریم خان زند بود، موسس سلسله زندیه؛

ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد از شدت عمل احتراز می کرد



یه روز یه قزوینی یه
...


به نام علامه دهخدا ؛

از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد




یه روز ما همه با هم بودیم...، ترک و رشتی و لر و اصفهانی

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و قفل دوستی ما رو شکستند... ؛
حالا دیگه ما برای هم جوک می سازیم، به همدیگه می خندیم!!! و اینجوری شادیم
این از فرهنگ ایرانی به دور است. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی هستند
پس با همدیگه بخندیم نه به همدیگه آنقدر این مطلب را بفرستیم ومثل زمانهای سختی و مثل زمانهای جشن و افتخار