باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

یلدا

یک شب دیگر تا بلندترین شب سال مانده؛این شب برای هر شخص با ظرفیت مادی روحی و معنوی که دارد معنا پیدا می کند.برای یک نیازمند طوانی ترین شب سال هستش برای یک بیمار برای یک کودک یتیم و برای یک سرباز شرایط به همین منوال میگذرد...

این روزها خیابانها در جنب و جوش خاصی است.عده ای به نیت در آمد زایی و دیگری برای فراهم کردن مخلفات این شب برای مهمانان یا خانواده خود در تلاش هستند.تا حد ممکن از رفتن به خیابان پرهیزمی کنم ؛چون این هیاهو خیلی اذیتم می کند پس به خانه پناه می آورم ووقتم را در صفحات مجازی وبلاگها و سایتها میگذارنم؛البته اونا هم دسته کمی از هیاهوی خیابانها ندارند و نمیتونم درکشون کنم.دوستی می گفت:این حالت دو دلیل بیشتر نمی تواند داشته باشه.یا افسرده هستی یا مشکلی تویه زندگی داری که کاملن از جشنها اعیاد ملی و حتا مناسبتهای مذهبی فاصله گرفتی ...توضیح احساسم خیلی سخت بود دلیلی هم نمی دیدم که وارد بحث بیهوده ای بشوم؛چون او خبر نداشت که زندگی چند نیازمند را از نزدیک حس کرده ام که قادر به مهیا کردن اولین نیازهای زندگی خود نیستن.خوردن غذای گرم برایشان آرزو شده و پوشیدن لباس گرم حسرت...حالا من بیام به خاطر یک دقیقه اضافه شدن یک شب پول داروهای یک ماه کودک مریض نیازمندی را خرج خوردن تنقلات وسایر خوردنی ها کنم مگه شب قبل چیکار میکردم...پس ترجیح میدم الان که نمیتونم گره کار کسی را باز کنم عملی را انجام دهم که دلم کمتر به درد بیاد و اونم اینه که مثل اونها هیچ کاری نکنم البته این کار دردی از دردهای اونا را کم نمی کنه ولی من بیشتر از این شرمنده خودم نمی شوم.


یلدا مبارک

نظرات 13 + ارسال نظر
کارت پستال جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:38 http://snipurl.com/28c9umu

سلام و عرض ادب

سایت فتوکده مجری طراحی کارت پستال از شما دعوت میکند از طرح ها دیدن کنید

کارت پستال عاشقانه - کارت پستال غمگینی - کارت پستال تبریک تولد

کارت پستال روز های برفی - کارت پستال مناسبتی - کارت پستال درخواستی

و با جدیدترین طراحی های مناسبت شب یلدا .....

ــــــــــ ـ ـــ ـ ـــــــ ـ ــــــــــــــ ـ ــــــــــ ــ ــــــــ ـــــــــــــــــ
دوست داشتید سایت رو لینک کنید و به دوستانتون معرفی کنید
ــــــــــ ـ ـــ ـ ـــــــ ـ ــــــــــــــ ـ ــــــــــ ــ ــــــــ ـــــــــــــــــ

نظرتون رو بی تعارف در مورد کارت پستال ها در سایت درج کنید

استفاده از کارت پستال ها رایگان میباشد.

فتوکده رو از گوگل نیز میتونید سرچ کنید

رضا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:21

سلام علی جان

منم زیاد داشتم
اما وقتی فهمیدم که خیلی دیر شده بود
وعمولا" وقتی در موقعیت هستیم
متوجه داشته هامون نیستیم

سلام رضا جان دقیقن

عبدالرضا قاسمی شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 http://www.abdy2007.blogfa.com

سلام . احساسات پاک شما قابل ستایش است .
اما فراموش نکنیم که " یلدا " یکی از آیین های ایرانی است که متاسفانه مانند خیلی از آیین های دیگر دچار دستکاری شده و خانواده ها اصل موضوع را فراموش کرده اند . جشن شب چله، همچون بسیاری از آیین های ایرانی، ریشه در رویدادی کیهانی دارد در فرهنگ ایرانیان باستان، یلدا زاد روز ایزد مهر یا میتراست. یلدا واژه‌ای سریانی به معنای میلاد و منظور از میلاد، تولد خورشید است . گرامیداشت این شب خیلی ارتباطی به تمکن مالی افراد ندارد . خانواده ها هر کدام بنا بر بودجه خود تنقلاتی تهیه می کنند و دور هم خاطراتی را رقم می زنند . درسراسر کشور هر استانی آداب خاصی برای گرامیداشت این شب دارد . درلرستان ما افراد خانواده ها به همراه بزرگان خانواده ها دور هم جمع می شدند، به گرفتن فال و تعریف داستان و خاطره می پرداختند .
در شب چله نیز نوجوانان و جوانان محله های مختلف در لرستان، به گروه های دو یا چهار نفری تقسیم شده و به پشت بام خانه ها می روند و از مسیر دودکش بخاری های خاموش خانه های قدیمی یا جلو پنجره ها، شال می فرستند و با خواندن ترانه های مخصوص این شب تقاضای آجیل و تنقلات می کنند و صاحب خانه نیز مقداری از مواد خوراکی آن شب را به پرشال می بندد و با تکان دادن شال اشاره می کند که بالا بکشند . الان امکان این کارها نیست . اما فرهنگ با هم بودن را باید حفظ کنیم . بهتر است بجای حذف یلدا ؛ نگرش و روش های گرامیداشت این شب را اصلاح کنیم .

سلام داداش.ممنونم از توضیح کاملت.من خواهان حذف یلدا نیستم.فقط خودم انگیزه ای در این مورد ندارم...یا علی

جستجوگر کویر شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:07 http://jostojogarekaver.blogfa.com/

درود بر این حس انسان دوستانه شما.

سفیدی برف را برای روحت
شیرینی هندوانه را برای عشقت
سرخی انار را برای قلبت
و بلندای یلدا را برای زندگیت آرزومندم.
"یلدا" یتان مبارک.

سلام دوست عزیز.شما لطف داری...یلدا مبارک

نگین سلیمان شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:47 http://yaali47.blogfa.com

سلام دوست عزیز
بزن قدش !
من هم با تو هم عقیده ام.
این شب برای فقرا درازترین شب روزگار و برای پولدارها در خوشی و رفاه چون یک ساعت است...
لا اقل شریک غم و همدردشان باشیم.
امشب شاید زودتر از همیشه بخوابم تا چهره برادران و خواهران فقیرم را کمتر مجسم کنم.
خدا نگهدار...

سلام سید ممنونم که درکم کردی...سپاس

سپهوند (عجب حکایتی) شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:07 http://saeideh1358.blogfa.com

سلام اقای کاظمی یلدا بر شما و خونواده محترمتان مبارک
منم زیاد از این جور مراسمات لذت نمیبرم انگیزه ای برام نمونده شاید یه دلیلش پیری باشه
دیروز جای شما در مراسم اشت بذر تو بام خیلی خالی بود از دوستانسراغ شما رو گرفتم که گفتن تشریف نیاوردید انشالا اگر عمری باشد در مراسمات گروهی بعد سعادت زیارتتان نسیبم شوم .

سلام دوست خوبم ممنونم از لطفتون به والله منم از این مراسمان حالم بد میشه منم فکر میکنم پیر و بی روحیه هستم.شب قبلش آقای قاسمی اومد خونه ما و گفت بریم متاسفانه من کوتاهی کردم دو تایر ماشینم با هم پنچر شدن حوصله زود بیدار شدن و درست کردن کردنش را نداشتم.ولی خیلی پشیمونم منم امیدوارم هرچه زودتر بتونم شما را ببینم

ماشا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:22 http://bluman.persianblog.ir/

سلام جناب کاظمیان عزیز.
برایت صحت و سلامت کامل آرزو دارم.یلدا و ایامی چون آن فقط بهانه هایی هستند برای نوعدوستی و تو این حس را داری و درود بر تو باد.
یلدایت هم فرخنده.

سلام آقای ماشای عزیز ممنونم از لطفتون شرمنده دوبار اومدم ولی نتونستم کامنت بزارم ...منم تبریک میگم

بانو شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:00 http://banoyedey22.blogfa.com/

دو قدم مانده به رقصیدن برف
یک نفس مانده به سرما و به یخ
چشم در چشم زمستانی دگر
تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان
یک سبد عاطفه دارم همه تقدیم شما...

یلدایتان گرامی باد[گل]

سلام آقای کاظمیان
شبتان بخیر وخوشی
و لحظه هایتان شاد و آرام[گل]

سلام دوست عزیز ممنونم از لطفت و سپاس از کامنت زیبایت...شاد باشی و سلامت

سایه یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:05 http://sayeft198729.blogfa.com

درودبرجناب کاظمیان
دقیقا حس مشترکی داریم بااین تفاوت که من زیادمتوجه فلسفه ی این شب دراین عصرمتفاوت نیستمآخه مگه امشب چه اتفاق جدیدی توی جامعه ماافتاده که مابینیم وجشن
بگیریم؟آقای کاظمیان بااین روال ادامه بدم آخرش گریه ام می گیره پس سریع ترجمعش می کنمراستی از
شمابه خاطرمسدودبودن موقت ستون نظراتم عذرخواهی می کنم
امیدوارم زمستان خوبی پیش روداشته باشید:

سلام دوست خوبم...منم ترجیح میدم زیاد مسئله را بازش نکنم...ممنونم از توضیحتون

حمید ساکت دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:40 http://http:/www.azmbro.blogfa.com

فقیر کیست؟
روزی یک مرد ثروتمند، پسر بچه کوچکش را به یک روستا برد تا به او نشان دهد مردمی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر فقیر هستند. آن دو، یک شبانه روز در خانه محقر یک روستایی مهمان بودند. در راه بازگشت و در پایان سفر، مرد از پسرش پرسید: «نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟»
پسر پاسخ داد: «عالی بود پدر!»
پدر پرسید: «آیا به زندگی آنها توجه کردی؟»
پسر پاسخ داد: «بله پدر!»
و پدر پرسید: «چه چیزی از این سفر یاد گرفتی؟»
پسر کمی اندیشید و بعد به آرامی گفت: «فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آنان چهار تا، ما در حیاطمان یک فواره داریم و آنان رودخانه ای دارند که نهایت ندارد. ما در حیاطمان فانوسهای تزیینی داریم و آنان ستارگان را دارند. حیاط ما به دیوارهایش محدود می شود، اما باغ آنان بی انتهاست!»
با شنیدن حرف‌های پسر، زبان مرد بند آمده بود. پسر بچه اضافه کرد: «متشکرم پدر، تو به من نشان دادی که ما چقدر فقیر هستیم!»
و سلام بر حاج علی خان کم حوصله
این مطلب رو از وبلاگ شادی و سرگرمی کودکان آیدا کوچولو کش رفتم . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
عمری به استواری بلوط برات آرزومندم ! تنبل خان

سلام حمید جان کاملن حرفت را گرفتم ولی باز هم معتقدم نداشتن حداقل امکانات برای یه بچه سخته در مورد تنبلی هم متوجه منظورتون شدم فقط نمیدونم شما از کجا خبر داری من تنبلم...دوستی با شما برای من افتخاره به امید دیدار

امیر بهلولی سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:10

سلام علی جان
انشالله که همیشه سلامت باشی و خنده مهمون همیشگی لب هات

سلام امیر جان ممنونم از لطفت عزیز

یاسی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:12

سلام دوست گرامی
حال شما؟
یلداتون مبارک
با عرض پوزش بخاطر تاخیر

سلام دوست خوبم ممنونم از لطفت اختیار دارین منم تبریک میگم

سرای اندیشه جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:20 http://saraeandehe.blogfa.com/

سلام

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد