باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

مرد دلتنگ


در تاکسی نشسته بودم. مردی که در صندلی عقب بود توجه  ام را  به خود جلب کرد.نمی دانستم من و راننده را خطاب قرار می دهد یا با خود حرف می زند...ناخودآگاه به عقب برگشتم و با چهره مرد باشخصیتی که از فرط لاغری لباس هایش در تنش بازی می کرد، برخوردم. حدسم درست بود با خود درد دل می کرد.به صورت شرکتی در اداره ای کار می کرد؛ ماهی هشتصد هزار تومان  حقوق می گرفت کرایه خانه و اقساط را که از آن ها کم می کرد تا آخر ماه دویست تومان برایش می ماند. باید با این پول خرج درمان فرزند خردسالش و مخارج خانه را تأمین می کرد.این حرف هایی بود که با آه سردی بلند بلند بازگو می کرد.خواستم با جملاتی او را آرام کنم ولی متوجه شدم این حرف ها برای او از فحش هم بدتر است؛ سکوت کردم و به ادامه حرف هایش گوش دادم؛ کاش  زودتر به آخر خط برسم.او با خود می گفت دو ماه است که نتوانسته گوشت و مرغ بخرد از همه بدتر همسر و فرزندش شکایتی از این وضع ندارند و این موضوع بیشتر آزارش می داد.پشیمان بود چرا ازدواج کرده و بدتر ازآن که بچه دار شده تا باعث بدبختی دو نفر دیگر هم بشود...حرف های او کماکان ادامه داشت من و راننده نیم نگاهی به هم کردیم و فوری سرمان را برگرداندیم مبادا بغض مان برای هم نمایان شود...آن مرد هم در ترافیک سنگینی که جلویمان بود؛ظاهرن به آخر خط رسیده بود پیاده شد وهمان طور که به حرف هایش ادامه می داد درلابلای ماشین ها گم شد ورفت؛ولی من هنوز ابتدای راه بودم و باید می ایستادم...

کاش صدایش به گوش خدا برسد...

 

نظرات 33 + ارسال نظر
رضا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:09 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

سلام علی جان

خوبی؟
بله شاید مهمترین رخداد سال 2013 همین باشه
ماندلا یک شخص نبود
یک اندیشه بود

نگین سلیمان شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:01 http://yaali47.blogfa.com

سلام
تنگدستی و دلتنگی دو یار از هم جدا نشدنی...
کاش هیچ فقیری متولد نمی شد تا زالوهای پولدار و بی خیال به واسطه بی اهمیتی به آنان جهنمی نشوند.

سپهوند (عجب حکایتی) شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:14 http://saeideh1358.blogfa.com

سلام
قصه تلخیست که متاسفانه کماکان به گوشمان میرسد به اطراف خودمان اگر بنگریم خیلی از اینطور افراد در کنارمان زندگی میکنند شاید هم با وضعیت خیلی بدتر از این اقا ...
فریادمان که به گوش مسئولین نمیرسد و گوش شنوایی هم نیست که بشنود امیدوارم به گوش خدا برسد و به فریاد این ملت ستم دیده برسد .....

زیدی نژاد شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:59

تشکر و اعتذار


غمت مباد ...مرگ می رسد شانه به شانه ی آب ایت صبح ها پلک که می گشایم از خواب ...جهان به رنگ برف و هیات برهوت غم انگیز است چرا که سوگوار پدر هستم و پدر غنیمتی که .....
اما تقدیر و سپاس گذار هستم از تمام عزیزان خودم در عرصه خبری و دوستان پر تلاشم در فضای مجازی که با این بنده حقیر ابراز همدردی کردند امیدوارم عمری و لیاقتی باشد تا جواب گو محبت همه عزیزان باشم (معلم می گفت :جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید....اما نمی دانست بعضی جاهای خالی هیچ گاه پر نمی شوند امشب برای شادی روح تمام کسانی که جای خالشان را هیچ کس نمی تواند پر کند فاتحه و صلوات)

رضا ملک محمدی دی ماه92

ماشا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:42 http://bluman.persianblog.ir/

ئیمشو چق پوق سخونم مائی.......
داوویچه ئه بیخ ده نونمه مائی....

حمید ساکت یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:18

سلام . هشتصد تومن می گیره دلتنگی هم می کنه
حاجی ! چهار تا یارانه هم روش بزاری خودش کلی می شود . طرف خیلی دیگه زیاده خواه بوده . یک میلیووووووون تومن در ماه داره و بقول خودمون گفتنی نازاری هم می کنه !! عجبا از این مردم قدر نشناس . من نماینده ی مردم با اون همه ....سراغ دارم که برا نون شب میره از رئیس تامین اجتماعی سابق قرض می گیره . عجبا از این مردم قدر نشناس

یاسی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:27


کاش برای یکبار هم که شده خدا با پول و ثروت ما رو امتحان میکرد
خیلی متاثر شدم
کم نداریم از اینها
مشتی نمونه خروار
شاد و سلامت باشید

عبدالرضا قاسمی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:53 http://www.abdy2007.blogfa.com

سلام ...
امروز همه از درد می نویسند. وبلاگ استاد رهدار را که باز کردم مطلبی در باره فلاکت پبرزنی نوشته که فلج است . به وبلاگ شما آمدم ...
خفه شدم !!!
متاسفانه این روزها مردم خیلی در عذاب هستند . امیدوارم فرجی حاصل بشه

بهاروند دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:43 http://abedbahar.blogfa.com

سلام
خدا مسبب تمام این مشکلات رو لعنت کنه خدا روحش رو در قبر بیازاره آتش به قبرش بباره. آمین شما هم همین را بگو

A. moradi سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:15

اونوقت بعضی از ادمها پیدا میشن که حتی شریطی به مراتب بدتر از این مرد محترم داشتند حتی در محروم ترین روستاهای ایران زندگی میکردند. حالا خدا بهشون نگاه کرده و آدم خوبی از یک جای دیگه دنیا شما بخون مرد محترم اما سن و سال داری به پستشون میخوره و از آن اون روستای محروم به بهترین خونه در یکی از بهترین کشورهای دنیا انتقالش میده.

مرد سن و سال دار که خودش به دلیل بیماری 100 درصد رفتنی است اما اون شخص حتی حاضر نشد 2و3 سال باهاش زندگی کنه یا اگر هم نکرد حداقل دردسر درست نکنه و فرشته نجاتش رو زجر کش نکنه....

علی جان متاسفانه هستند ادمهایی که چقدر زود فراموش میکنن تا همین چند وقت پیش, مثل این پیر مرد مسافر تاکسی, زندگی سخت و مشقت باری و به مراتب بدتری داشتند, و حالا.. به هر دلیلی خدا کمکشون کرده و به زدگی خوب و ارامی رسیدند, اما با آرامش امروز خودشون که نمیسازند هیچ, اسایش دیگران را هم از بین میبرند.

علی کاظمیان سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:01

سلام...شرمنده همه دوستانی که کامنت گذاشتن و من اونا را دیر تایید کردم راستش به خاطر کم حوصلگی و رخوتی که در من بوجود اومده نتونستم به تک تک کامنتها پاسخ بدم که در اینجا از همه دوستان عذر میخوام ...امیدوارم منو درک کنید

جستجوگر کویر چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:43 http://jostojogarekaver.blogfa.com/

سلام دوست عزیز. چند روز قبل کامنت گذاشتم در جواب این پست اما فکر کنم دریافت نکردین.
داستان پر از غمی که این روزها زیاد تکرار میشه متاسفانه...
صداش همیشه به گوش خدا می رسه. اما کاش به گوش بندگان خدا برسه.

سلام دوست عزیز متاسفانه کامنتی دریافت نکردم ...شرمنده....ای کاش...

نرگس چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:15 http://donyaeshirenma.blogfa.com/

زندگی یک جشن بزرگ است،
تا حد ممکن از آن یک ضیافت بساز.
کسی را آزار مده و نگذار کسی آزارت بدهد.
فقط انسان بمان. ما سنگ نیستیم.
چیزها تغییر می کنند، روزهای خوب وجود دارند و روزهای بد،
ولی اگر قدری یکپارچگی و تمامیت داشته باشی،
می توانی روزهای خوب و بد را یکسان بگذرانی.
برایت تفاوت نخواهند داشت.
برعکس همه چیز به رشد تو کمک خواهند کرد….

"اوشو – مقاله حرمت برای خود"


سلام آقای کاظمیان
شبتون به خیر و خوشی
امیدوارم همه مشکلات حل بشه
همچنین حال خودتون هم بهتر بشه و سرحال برگردید .
لحظاتتون سرشار از عطر حضور خداوند .

دخترزاگرس پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:27

سلام یبار اومدم کلی نوشتم یاد توی تایید پاک شد...این روزها مردم عجیب تو خودشونن یکم دقت کنی زیر لب با خود حرف میزنن و تند تند رد میشن ....پدرم میگه هیچی به اندازه فکر و خیال ادم و داغون نمیکنه ...خدا هیچی پدر و مادری و جلو بچه اش شرمنده نکن ...مرسی اقا علی .

رضا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

امروز صبح یه مشکل بانکی برام پیش اومده بود رفتم بانک، مسئولش کمتر از سه دقیقه کارم رو انجام داد. حس کردم زیادی زود تموم شده می خواستم بهش بگم خب از خودت بگو، دیگه چه خبرا؟!

با کسی که به جای مرسی می گه «میسی ی ی» باید در جا قطع رابطه کرد چون تا بیای براش توضیح بدی که نگو «میسی ی ی» بهت می گه «چلااااا؟»

این کانون آموزشی کنکور دیگه کم مونده اینو تبلیغ کنه: به نام خدا مسی هستم بهترین بازیکن جهان، از سال سوم دبیرستان عضوکانون ... بودم!

یه بار رفتم خونه یه بنده خدایی ویندوز عوض کنم طرف بهم گفت اگه میشه مای کامپیوتر رو هم نصب کنید! گفتم اونجوری هزینتون بیشتر میشه ها! گفت: چاره ای نیس1 هیچی دیگه، پول تک تک آیکونا رو جداگونه ازش گرفتم یه همچین آدم بی وجدانی هستم من!

وقتی دستشویی داری، هم سرعت اینترنت بالاتر می ره هم مطالبش جالب تر میشه!


جهان سوم جایی است که کنجد روی نان سنگک آپشن محسوب می شود.


طریقه معذرت خواهی خانوما: ببخشید، ولی تقصیر خودت بود.

قبلنا قهر کردن و کات کردن و اینا آسون تر بود. الان باید صد جا طرفو بلاک کنی (فیس بوک، توییتر، پلاس، وایبر، whats app، وی چت، BBM، لاین ...) هفت خوان رستمه اصلا!

کلِ عمرمون دپرسیم ولی تو اعلامیه مون می زنن شادروان

نمک خوردی؟ نوش جونت نمکدون شکستی؟ دمت گرم ولی دیگه بقیشو رو زخممون نپاش دستت طلا!

فرق روزای خوب و بد زندگی اینه که روزای بد رو همون موقع می فهمی روزای بدن اما روزای خوبو نمی فهمی. بعدا که گذشت خاطره شد می فهمی روزای خوب بوده.


خواسته ها و آرزوهای من دارن لخت می گردن هنوز نتونستم بهشون جامه عمل بپوشونم!


«لبای خودشه یا پروستات کرده؟!» سوال مامان بزرگم به محض دیدن عکسِ آنجلینا جولی!


هم عاشقتم، هم ازت متنفرم. میانگین که بگیری می بینی برام مهم نیستی!

وقتی بچه بودم و یه چیزی می خواستم و پول نداشتیم بخریم بهم می گفتن: به بابات نگاه کن، اون بیچاره یه نفره انگار که باباهای مردم سه نفر بودن! خلاصه هیچ وقت جدی جوابگو نبودن.


یه بار استامینوفن خوردم، ازم پرسید: الان دقیقا کجات درد می کنه که منو خوردی؟ اومدم بگم سرم! یادم اومد قرصا که حرف نمی زنن، فهمیدم اشتباهی ترامادول خوردم!

یه دوره ای اینقدر وضع خراب بود که به آی دی کالر می گفتن مزاحم یاب.

هادی جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:10 http://donyaeshirenma.blogfa.com/

دریای طوفانی ، ناخدای لایق می سازد ، همیشه ممنون لحظات

سخت زندگی باش . . .

*******************
سلام خدمت شما داداش علی عزیز و بزرگوار امید که در کنار خانواده محترم سالم و سربلند باشی
نوشته قابل تآملی گذاشتی واقعیتش از این جور آدمها در این آشفته بازار زیاد به چشم می خورند فقط خدا خودش نگاهی بیندازد و مشکلات را حل کند .

آتوسا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:35 http://www.atosa63.blogfa.com

اللهم عجل لولیک الفرج

ماشا شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:45 http://bluman.persianblog.ir/

بشتاب!

اوقات عاشقی قضا می شود!

سلام گرامی دوست مهربان...
واتوره با اوقات عاشقی به روز است و منتظر دیدارت.
لطفا نقد و نظر خویش را برایم مرقوم بفرما..

نرگس یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:01 http://donyaeshirenma.blogfa.com/

زندگی.. بدون عشق
مثل دشتِ بی باران است
مگر رود
برای رسیدن به دریا جاری نشد ؟
جاری شویم
بر بستر رسیدن
به نهایت خواستن..
.
من به معجزه ایمان دارم
من به معجزۀ آفتاب
برای شکستن تاریکی
به معجزۀ بلند بالهای پرنده
برای پرواز
و به معجزۀ سبز باران
برای رویش
ایمان دارم
و می دانم و باور دارم
که هیچ انگیزه ای به قوّتِ عشق
ما را زنده نگاه نمی دارد..

[گل][گل][گل][گل][گل]

جستجوگر کویر سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:35 http://jostojogarekaver.blogfa.com/

سلام دوست عزیز. سری به ما نمی زنید...

سلام دوست من شرمنده اصلن اوضاع روحیم مناسب نیست و نمیتونم روی نوشته ها تمرکز کنم شما به بزرگی خودت ببخش

بانو سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:12 http://banoyedey22.blogfa.com/

کاش....[ناراحت]

مینوزاد چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 http://aflak1358.blogfa.com/

ای کاش که صدایش به گوش خدا برسد ...

حامد نصیری چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 http://www.esames.blogfa.com

اینک که دست طبیعت، بهار زندگی ما را به برگ ریزان خزان بدل کرد

و گل سر سبد زندگی ما رابه دیار باقی برد

و روح بلند مادری مهربان، خیر و عاشق پاکباخته اهل بیت (ع) مرحومه مغفوره شادروان صدیقه کوگانی(کارمند اسبق فرمانداری پلدختر ، ریس اسبق کمیسون بانوان پلدختر ، فرزندشهید علی عسگر کوگانی ) بعد از گذشت یکسال درد و مشقت کمای عمیق و مرگ نباتی با خود به پرواز در آورد و به ملکوت اعلی فرستاد و همه را در ماتم و سوک ابدی نشاند، به حکم ادب و حق شناسی، بدین وسیله از همه عزیزان، سروران، دوستان، آشنایان، اقوام و اللخصوص مدیرکل و کلیه همکاران اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان ، پرسنل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ، پرسنل محترم سرپرستی بانک تجارت استان و همکاران شعب شهرستان خرم آباد ، الیگودرز و پلدختر ، پرسنل محترم بانک توسعه تعاون پلدختر ، حفاظت فیزیکی بانک توسعه تعاون ، شرکت ملی انفورماتیک ایران ، شرکت ملی داده پردازی ایران ، دادگستری استان و شهرستان پلدختر ، نماینده محترم شهرستان پلدختر ، اعضای شورای اداری شهرستان پلدختر ، مدیرعامل و پرسنل شرکت های آجرماسه اهکی پلدختر و اهک صنعتی هیدراته پلدختر ، اداره کل اموزش و پرورش استان لرستان .که بازماندگان را در تحمل این مصیبت یاری بخشیدند و با حضور آرامش بخش و دلسوزانه خود، مورد تفقد قرار دادند
و یا با تلفن، پیامک، نمابر، ارسال اعلامیه، ایمیل و درج مطالب در سایت ها ، پارچه نوشته، درج آگهی در مطبوعات با نثار تاج گل و حضور خود مرهمی بر قلب داغدارمان بودند، صمیمانه تشکر می کنم. همچنین نظر به این که به علت تالمات روحی فراوان و کثرت بزرگواران، قادر به قدردانی حضوری و تلفنی نشده ام،

یک بار دیگر دست همه شما را می فشارم و می بوسم

و دست دعا به امید اجابت به درگاه خداوند بزرگ بلند می کنم
و سلامتیو بهروزی همه شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم



ارادتمند شما حامد نصیری
بانک مطالب گوناگون
www.esames.blogfa.com

روحش شاد دوست عزیز وظیفه امان را انجام دادیم

حمید ساکت پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:43

سلام علی آقای نوستالژیک . نیستی ؟ دلمون هواتو کرده پهلوون ! ؟؟

سلام قربونت حمید جان
شرمنده اصلن اوضاع روحیم مناسب نیست و نمیتونم روی نوشته ها تمرکز کنم شما به بزرگی خودت ببخش...شما لطف داری داداش

نرگس پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 http://donyaeshirenma.blogfa.com/

خدا آن حس زیبائیست که در تاریکی صحرا
زمانی که هراس مرگ میدزدد سکوتت را
یکی آهسته می گوید
کنارت هستم ای تنها
و دل آرام می گیرد


سلام آقای کاظمیان
روز و روزگارتون خوش
لحظاتتون سرشار از نشاط و آرامش

امیر بهلولی پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:39 http://amir-dastan.blogfa.com

سلام
این روزها آنقدر دلم از درد دیگران بدرد میاد که دردهای خودم را گاهی فراموش میکنم علی جان

فاطمه یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 http://deleman91.blogsky.com/

سلام علی آقا
فکر کردم فقط من کم میتونم بیام وب ولی ظاهرا بقیه دوستان هم کم کار شدن
انشالله همیشه شاد و پرانرژی باشید
عیدتون هم مبارک

سپهوند (عجب حکایتی) سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:01 http://saeideh1358.blogfa.com

سلام
انشالا که اوضاع روحیتون رو به راه شده باشه همه ما هر کدوم به نحوی از لحا ظ روحی داغونیم داداش زیاد غصه نخور تو تنها مشکل روحی نداری اگه پای درد دلهای تک تکمون بشینی میبینی که بعضیا مث من از خودت خرابتریم انشالا که مشکل جدی نباشه و زودتر به ارامش برسی.

سید احمدو سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:29

سلام
بتهوون،

قطعه ای جدید ساخته ام

از صدای بهم خوردن دربهای

تمام سلول های انفرادی.

www.seyedahmado.blogfa.com
پیروز باشید.

سرای اندیشه جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:58 http://saraeandehe.blogfa.com/

سلام

سرای اندیشه شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:26 http://saraeandehe.blogfa.com/

سلام

بهاروند سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:47 http://abedbahar.blogfa.com

سلام دوست عزیزم جناب کاظمیان حالت چطوره ما که دلتنگت شدیم داداش

hamdard دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:12 http://bemanbargard.blogfa.com/

آدم های بزرگ شرایط را خلق می کنند و آدم های کوچک از آن تبعیت می کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد