باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

عشق و دوست داشتن

عشق ، جنون است و جنون چیزی جز خرابی و پریشانی " فهمیدن " و " اندیشیدن " نیست .

اما دوست داشتن ، در معراجش ، از سر حد عقل فراتر می رود و فهمیدن و اندیشیدن را نیز از زمین می کند و با خود به قله بلند اشراق می برد .

عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق می آفریند و دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در " دوست " می بیند و می یابد .

عشق یک فریب بزرگ و قوی است و دوست داشتن یک صداقت راستین و صمیمی ، بی انتها و مطلق .

عشق همواره با شک آلوده است و دوست داشتن سراپا یقین است و شک ناپذیر .

از عشق هر چه بیشتر می نوشیم ، سیراب تر می شویم و از دوست داشتن هر چه بیشتر ، تشنه تر .

عشق هر چه دیرتر می پاید کهنه تر می شود و دوست داشتن نوتر .

عشق تملک معشوق است و دوست داشتن تشنگی محو شدن در دوست .

بر گرفته از کتاب هبوط در کویر

دکتر علی شر یعتی

نظرات 18 + ارسال نظر
سمانه دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 http://fands.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااام
وبلاگتون عالی بود
به من هم سری بزنید
خوحال میم

سلام سمانه جان.ممنون از لطفت.چشم حتما

مارال دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 http://www.hrzs.blogfa.com

انسانیت از آن رو فقیر است که

کانونهای کیهانی را نمی شناسد،،،

عشق بخشیدن را فراموش کرده و راه گدایی پیش گرفته است،،،

عاشقان حقیقی امپراطوران عالم بخشش اند،،،

آنها کاسه به دست نمی گیرندو محبت گدایی نمیکنند...!

احسنت مارال جان جمله ات زیبا و درست بود

مارال دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 http://www.hrzs.blogfa.com

شب بخیر داداش گلم....!

خیلی زیبا بود من که خیلی خوشم اومد....!

واقعا که دکتر شریعتی چه زیبا در مورد مسائل حرف میزد...!خیلی از انتخاب بجاتون خوشم اومد....!موفق باشی علی جان...!

شب شما هم به خیر مارال جان.در مورد دکتر شریعتی منم با شما موافقم.نظر لطف شماست.همچنین شما

مارال دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 http://www.hrzs.blogfa.com

داداش گلم صحبت این حرفها نیست ....من از نت رفتم بیرون نبودم!

بهر حال ببخشید...!

ممنونم از توضیحت.شما ببخشید.

ونوس دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:41

درود بر شما
بسیار زیبا گفتن !

ممنون و سپاس از بازدیدتان

ماه مبارک رمضان رو به شما تبریک میگم

سپاس دوست عزیز.منم از شما ممنونم

غلامرضا دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:50 http://azarkade.blogsky.com

درود بر شما، در آذرکده منتظرتان هستم................ آذرکده

سپاس دوست عزیز خدمت میرسم

انتظار دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 http://www.l2p.blogfa.com

ممنون از اینکه به وبلاگم سری زدید همکار عزیز

وظیفه بود.خواهش می کنم

انتظار دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 http://www.l2p.blogfa.com

یادم رفت بگم ؟

به نظر من عشق و دوست خیلی با هم فرق دارن اما هر دوشون خوبن شما هم که معلومه قلب مهربونی دارید

منم با شما موافقم.نظر لطفتونه.ممنونم

نقطه دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 http://www.15fa15.blogfa.com

سلام علی آقا....چقدر نوشته بودین و من نخونده بودم الان همه رو خوندم...اون قسمت نظرات هم بنا به چند دلیل باید همونطور باقی بمونه اگه برای دوستان خیلی سخت شد همون رو هم به ناچار حذف میکنم البته ایشالا که این جوری نمیشه.

التماس دعا به جهت ماه مبارک ...

سلام دوست عزیز.نقطه جان شوخی کردم اون یکی را وجدانا پاک نکن.
محتاجیم به دعا

نابخشوده دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 http://na-bakhshoode.blogfa.com

می خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند
ستایش کردم ، گفتند خرافات است
عاشق شدم ، گفتند دروغ است
گریستم ، گفتند بهانه است
خندیدم ، گفتند دیوانه است
دنیا را نگه دارید ، می خواهم پیاده شوم !
دکتر علی شریعتی
***********************************************
زنده بودن را به بیداری بگذرانیم که سالها به اجبار خواهیم خفت (دکتر شریعتی)
**************************************************
در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزادانه مرد.
دکتر علی شریعتی
**************************************************
انسان مجبور نیست حقایق را بگوید ولی مجبور است چیزی را که می گوید حقیقت داشته باشد
علی شریعتی
*****************************
خدایا چگونه زندگی کردن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت - دکتر شریعتی"
**************************************

"تهمت و دروغ را دشمن سفارش میدهد و منافق میسازد و عوام فریب پخش میکند وعامی انرا میپذیرد(دکتر علی شریعتی)"
**************************************************
"خدایا شهرت منی را که میخواهم باشم قربانی منی را که: میخواهند باشم نکند * شریعتی"

"انسان عبارت است از یک تردید. یک نوسان دائمی. هر کسی یک سراسیمگی بلاتکلیف است. (دکتر شریعتی)"
**************************************************
"خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری
دکتر شریعتی"
************************************************** **

"هر کس بد ما به خلق گوید ما چهره دل نمی خراشیم ما خوبی او به خلق گوییم تا هردو دروغ گفته باشیم (دکتر علی شریعتی)"
***********************************

"خدایا هر که را عقل دادی ، چه ندادی؟ و هر که را عقل ندادی ، چه دادی؟؟؟
دکتر شریعتی"
****************************

با شیطان هم داستان شدم تا در برابر هیچ آدمی سر تسلیم فرود نیاورم





















ایولا داش رضا یکی از دیگری زیباتر

مارال دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:30 http://www.hrzs.blogfa.com

خدایا من اگر بد کنم تو را بندگان خوب فراوان است،،،،

اما تو اگر مدارا نکنی مرا خدای دیگر کجاست؟؟؟؟

سلام داداش گلم...حلول ماه مبارک رمضان برشما عزیز گرامی و خانواده محترم مبارک...

سلام آبجی مارال .ممنون از متن زیبات.این ماه عزیز بر شما هم مبارک

نابخشوده دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:51 http://na-bakhshoode.blogfa.com

رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا
مستعد سفر شهر خدا کرد مرا

از گلستان کرم طرفه نسیمى بوزید
که سراپاى پر از عطر و صفا کرد مرا

نازم آن دوست که با لطف سلیمانى خویش
پله از سلسله دیو دعا کرد مرا

فیض روح‌القدسم کرد رها از ظلمات
همرهى تا به لب آب بقا کرد مرا

من نبودم بجز از جاهل گم کرده رهى
لایق مکتب فخر النجبا کرد مرا

در شگفتم ز کرامات و خطاپوشى او
من خطا کردم و او مهر و وفا کرد مرا

دست از دامن این پیک مبارک نکشم
که به مهمانى آن دوست ندا کرد مرا

زین دعاهاست که با این همه بى‌برگى و ضعف
در گلستان ادب نغمه سرا کرد مرا

هر سر مویم اگر شکر کند تا به ابد
کم بود زین همه فیضى که عطا کرد مرا


التماس دعا

محتاجیم داش رضا

فرح سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 http://www.fifia.blogfa.com

سلام علی آقا خوبی خسته نباشی ....

ممنونم سر زدی . همیشه شرمنده میکنی ....

سرت سبز باشه الهی ....
عباداتت هم قبول باشه ...
ترا خدا مرا هم یاد کن ...

سلام فرح جان ممنونم از لطفت.شما مارو دعا کن ما رومون سیاه است

فرح سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 http://www.fifia.blogfa.com

سلام علی آقا خان ...

یادم رفت بگم :

الهی بشکنه اون انگشتی که وبت را هک کرد .....

شاد باشی دلاور ...

چی بگم والله .امیدوارم.موفق باشید.

مسعود پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:16

سلام علی جان

من دوست داشتن را با تو تجربه کردم…مهم ، بودنت نبود…مهم حسی بود که من با تو و در فکر تو پیدا می کردم…لذت، لمس کردن دستانت نبود، لذت، لرزش وجود من..غلیان خیال من در تصور کردن تو بود….

زیبایی دوست داشتن در نداشتن تو بود..در این حس انتظار، اضطراب فراموش شدن و دل نگرانی جدایی…

من خدا را با تو باور کردم، تمام نیست ها را… چرا که تو نیستی اما بودنت هزار باره است…صدایت را نمی شنوم اما هر شب با لالایی تو خواب های شیرین می بینم…

من با تو دوباره آرزو کردن را به خاطر آوردم…آرزوهایی که سال های سال فراموش شده بودند…

من با تو دوباره بارانی شدم … نوشته هایم رنگ گرفت، سرخ ِ سرخ ِ سرخ

خیلی چاکریم داش مسعود.مرسی از نظرت

آتوسا یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 18:26 http://sepidsa.blogfa.com

سلام
برای من یه سوال مطرحه که چرا دکتر بین دوست داشتن وعشق تفاوت
قائل بودند؟به نظر من وقتی دوست داشتن به یک شخص خیلی فراتر ازحد معمولی میشه شاید اسمشو گذاشت عشق که انسان به خاطر معشوقه اش دست به هر کاری میزنه.ولی انگار در سیستم دکتر شریعتی دوست داشتن از لحاظ اعتبار بیشتر از عشق

سلام دوست عزیز.سئوال جالبیه به نظرم اونو تو قالب یه پست تویه وبلاگتون بذارید.شاد باشید

مریم پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 http://barahoot.blogsky.com/

سلام

عیدتون مبارک و طاعاتتون مقبول حق



ممنون دوست عزیز همچنین شما

maryam پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 http://fmshz.blogfa.com/

تاریکی غروب را به بهانه روشنی فردا

تلخی غمی که میگذرد را بخاطر شیرینی لحظه هایی که می آید

سختی فراق را به امید وصال

و درد و رنج رسیدن به معشوق را فقط بخاطر

عشق

پذیرا هستم

سپاس از نظرتون.ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد