باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

نا امیدی و شیطان

قلب دختر از عشق بود ، پاهایش از استواری و دست هایش از دعا

اما شیطان از عشق و استواری و دعا متنفر بود

پس کیسه ی شرارتش را گشود و

 محکم ترین ریسمانش را به در کشید .

 ریسمان نا امیدی را دور زندگی دختر پیچید،

 دور قلب و استواری و دعاهایش نا امیدی پیله ای شد و

 دختر ، کرم کوچک ناتوانی

خدا فرشته های امید را فرستاد تا کلاف نا امیدی را باز کنند،

اما دختر به فرشته ها کمک نمی کرد.

دختر پیله ی گره در گره اش را چسبیده بود و

می گفت: نه باز نمی شود، هیچ وقت باز نمی شود
شیطان می خندید و دور کلاف نا امیدی می چرخید.

 شیطان بود که می گفت: نه باز نمی شود، هیچ وقت باز نمی شود
خدا پروانه ای را فرستاد تا پیامی را به دختر برساند
پروانه بر شاخه های رنجور دختر نشست و

دختر به یاد آورد که این پروانه نیز زمانی کرم کوچکی بود گرفتار در پیله ای.
اما اگر کرمی می تواند از پیله اش به در آید ،

پس انسان نیز می تواندخدا گفت : نخستین گره را تو باز کن تا فرشته ها گره های دیگر رادختر نخستین گره را باز کرد .......
و دیری نگذشت که دیگر نه گره ای بود و نه پیله ای و نه کلافیهنگامی که دختر از پیله ی نا امیدی به در آمد ،

 شیطان مدت ها بود که گریخته بود

عرفان نظرآهاری 

با تشکر از فرنود سوری عزیز که این متن را برای من فرستاد.

نظرات 17 + ارسال نظر
مارال یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:09 http://www.hrzs.blogfa.com


برای رفع مشکلات؛؛

آرام باش،،

توکل کن،،

تفکر کن ،،

سپس آستینها را بالا بزن!!!

آنگاه دستان خداوند را میبینی که زودتر از تو دست بکار شده....!!!!!


سپاس از نظرت آبجی مارال

مارال یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:10 http://www.hrzs.blogfa.com

سلام داداش گلم...قبول باشه...!

خیلی زیبا و متفکرانه بود...!

التماس دعا داداش گلم....

سلام مارال جان.همینطور طاعات شما.ممنونم از لطفت.محتاجیم به دعا عزیزم

صبا دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:17 http://sokote-eshgh.mihanblog.com

سلام ممنون پس من لینکتون کردم...

سلام ممنونم از لطفتون.منم این کار را انجام دادم.

خاتون دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:42 http://www.2khtaresharghi2011.blogfa.com

jaleb va amoozande bo0d...mamnoon

ممنونم از لطفتون

عااااطفه دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 http://lovely6566.blogfa.com

بسیاار زیباااااااااااااا

ممنون عاطفه جان

نابخشوده دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:28 http://na-bakhshoode.blogfa.com

من به دیدار خدا رفتم و شد



با کراوات به دیدار خدا رفتم و شد
بر خلاف جهت اهل ریا رفتم و شد
ریش خود را ز ادب صاف نمودم با تیغ
همچنان آینه با صدق و صفا رفتم و شد
با بوی ادکلنی گشت معطر بدنم
عطر بر خود زدم و غالیه سا رفتم و شد
حمد را خواندم و آن مد"ولالضالین"را
ننمودم ز ته حلق ادا رفتم و شد
یکدم از قاسم و جبار نگفتم سخنی
گفتم ای مایه هر مهر و وفا، رفتم و شد
همچو موسی نه عصا داشتم و نه نعلین
سرخوش و بی خبر و بی سرو پا رفتم و شد
"لن ترانی"نشنیدم ز خداوند چو او
"ارنی" گفتم و او گفت "رئا" رفتم و شد
مدعی گفت چرا رفتی و چون رفتی و کی؟
من دلباخته بی چون و چرا رفتم وشد
تو تنت پیش خدا روز و شبان خم شد و راست
من خدا گفتم و او گفت بیا ، رفتم و شد
مسجد و دیر و خرابات به دادم نرسید
فارغ از کشمکش این دو سه تا رفتم و شد
خانقاهم، فلک آبی بی سقف و ستون
پیر من آنکه مرا داد ندا ، رفتم وشد
گفتم ای دل به خدا هست خدا هادی تو
تا بدینسان شدم از خلق رها رفتم و شد

ایولا آقا رضا

نقطه دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:44 http://www.15fa15.blogfa.com

سلام !

ممنونم از توجهتان و عذر که نیامدیم و چیزی ننوشتیم!



در پناه یگانه ی بی نیاز سلامت و پیروز باشید

ممنونم نقطه جان.نظر لطفته.همچنین شما

همکار قدیمی دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:52 http://www.l2p.blogfa.com

با سلام چی میگی یه اصطلاحه زیاد جدی نگیرید البته روانشناسا میگن اگه بعضی از کلمات رو با حس بخونیش باعث لبخند میشه پس با یه لبخند بخونید چی میگییی؟

با سلام.ممنونم از توضیحتون.چشم با حس میخونمش

نابخشوده سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 http://na-bakhshoode.blogfa.com

چرا این همه سوال بیهوده (12)

به دوستم میگم دارم واسه چند روز میرم آبادان. میگه واسه کار داری میری؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه دماسنج خریدم دارم میرم تو دمای بالای 50 درجه تستش کنم


رفتم الکتریکی می گم آقا سه راهی دارین؟ میگه سه راه برق؟!!!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ سه راه آذری، دربست


نصفه شب یکی از بالا درمون پرید تو حیاط داداشم گفت علی دزده؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ "زوروِ " داره از دست گروهبان گارسیا در میره


پسره اومده خواستگاریم میگم من الان می خوام درس بخونم می گه یعنی چند سال دیگه می خوای ازدواج کنی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ 10 دقیقه صبر کنی این صفحه رو بخونم درسم تموم میشه


یارو نشسته کنار خیابون نوک دماغش چسبیده به زمین. دوستم میگه : معتاده؟!
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخواد انعطاف بدنشو به رخ بکشه

می خواستم به یکی از دوستام زنگ بزنم شمارشو یادم نمیومد به گوشی نیگا می کردم شاید یادم بیاد. بعد خواهرم اومده میگه می خوای زنگ بزنی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ با تلفن مسابقه زل زدن گذاشتیم ببینیم کی کم میاره!


پیک پیتزایی میاد در میزنه. یارو میگه پیتزا آووردی؟!؟!؟
میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم آشغالاتونو ببرم


نصف صورتم ورم کرده رفتم دکتر، دکتره می گه آبسه کرده؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ باده اون ور صورتم خوابیده!!!


اومدم به بابام میگم بابا پول بده، میگه مگه پولات تموم شده؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ با اون یه ذره پول تو جیبی رفتم یه بنز خریدم، بقیشم گذاشتم بانک!
میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ با اون دست فرمونت میخوای پول بنزم بهت بدم لابد؟!!!
میگم شما هم مگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ رو بلدی؟! میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ ! فقط تو بلدی !!!

ممنون آقا رضا

مارال سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:58 http://www.hrzs.blogfa.com

دشت ها آلوده ست،،،

در لجنزار،گل لاله نخواهد رویید

در هوای عفن آواز پرستو به چه کارت آید؟

فکر نان باید کرد

و هوایی که در آن

نفسی تازه کنیم،،،


گل گندم خوب است

گل خوبی زیباست،،،

ای دریغا که همه مزرعه دل ها را

علف هرزه ی کین پوشانده ست،،،


هیچ کس فکر نکرد

که در آبادی ویران شده دیگر نان نیست،،،

و همه مردم شهر

بانگ برداشته اند

که چرا سیمان نیست

و کسی فکر نکرد

که چرا ایمان نیست،،،


و زمانی شده است

که به غیر از انسان

هیچ چیز ارزان نیست....!

سپاس مارال عزیز.خیلی زیبا بود و پر معنا آبجی

رضا چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 http://reza1357.blogsky.com/

سلام داش علی متن زیبایی بود در ناامیدی بسی امید است ضمناً از هدیه هم ممنونم امیدوارم بتونم جبران کنم باتشکر فراوان

چاکر داش رضا قابلی نداشت.انشاالله خوشبخت باشید وسلامت

نابخشوده چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 http://na-bakhshoode.blogfa.com

بیاد سوگند عزیز

نمی خواهـم بمیـرم



نمی خواهم بمیرم، با که باید گفت؟
کجا باید صدا سر داد؟
به زیر کدامین آسمان، روی کدامین کوه؟
که در ذرات هستی رَه بَرَد توفان این اندوه
که از افلاک عالم بگذرد پژواک این فریاد!
کجا باید صدا سر داد؟
فضا خاموش و درگاه قضا دور است
زمین کر، آسمان کور است
نمی خواهم بمیرم، با که باید گفت؟
اگر زشت و اگر زیبا
اگر دون و اگر والا
من این دنیای فانی را
هزاران بار از آن دنیای باقی دوست تر دارم

به دوشم گرچه بار غم توانفرساست

وجودم گرچه گردآلود سختی هاست

نمی خواهم از این جا دست بردارم!

دلم با صد هزاران رشته، با این خلق

با این مهر، با این ماه

با این خاک با این آب ... پیوسته است

مراد از زنده ماندن، امتداد خورد و خوابم نیست
توان دیدن دنیای ره گم کرده در رنج و عذابم نیست
هوای همنشینی با گل و ساز و شرابم نیست

جهان بیمار و رنجور است

دو روزی را که بر بالین این بیمار باید زیست
اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نمی خواهم بمیرم تا محبت را به انسانها بیاموزم
بمانم تا عدالت را برافرازم، بیفروزم
خرد را، مهر را تا جاودان بر تخت بنشانم
به پیش پای فرداهای بهتر گل برافشانم
چه فردائی، چه دنیائی!
جهان سرشار از عشق و گل و موسیقی و نور است ...
نمی خواهم بمیرم، ای خدا!
ای آسمان!
ای شب!
نمی خواهم
نمی خواهم
نمی خواهم
مگر زور است؟

از شنیدن این خبر واقعا متاثر شدم خدا بیامرزدش.خیلی دردناک بود.روحش شاد یادش گرامی

پریچهر چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:57 http://www.parisan90.blogfa.com

سلام ممنونم از لطفتون ...چقد خوبه دوستای خوبی مثل شمادارم اینو از ته دلم میگه چقد خوبه ما برای هم مهمیم...

سلامت باشی پریچهر جان.نظر لطفته من که کاری انجام ندادم.شاد باشی

نقطه چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:45 http://www.15fa15.blogfa.com

التماس دعا به جهت امشب...وفات سراسر غم خضرت خدیجه (س)...
السلام علیک یا زوجه سید المرسلین..السلام علیک یا اُم فاطمه الزهرا سیدة نسا العالمین
السلام علیک یا اول المومنات..السلام علیک یا من انفقت ما لها..فی نصرة سیده الا نبیا نصرته ما استطاعت و دافعت عنه الاعدا ...السلام علیک یا من سلم علیها جبرائیل و بلغها ..السلام من الله الجلیل فهینا لک بما اولاک الله من فضل...والسلام علیک و رحمة الله و برکاته....

محتاجیم به دعا نقطه عزیز.ما را هم دعا کن

خاتون پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:11 http://www.2khtaresharghi2011.blogfa.com

بروزم بیا...

چشم حتما

مهسا پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 18:13 http://deleasemooni.blogsky.com

واقعا ناامیدی بدترین درده
منم آپم بیا نظراتم بگو

ممنونم از نظرت جتما میام دوست عزیز

مارال شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:20 http://www.hrzs.blogfa.com

بسم است دوری و هجران ،رهی نشانم بده

برات واذن بندگی این آستانم بده،،،

برای جد غریبت کجا تو خیمه زدی؟؟؟

نخی ز شال عزایت،،به ارمغانم بده

خوشا دلی که ز جمعه بهانه میگیرد،،،

کنار خانه ی ارباب خانه میگیرد....!

اللهم عجل لولیک الفرج......!

به امید ظهور حضرت صاحب اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد