باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

مولتی ویتامینی به نام دوست(تقدیم به خانواده مجازی ام)

چرا مجموعه ای از دوستان متفاوت را دارم ؟.چگونه می شود که با تمامی آنها ارتباط داشته باشم ؟

 باور دارم که هریک کمک می کنند تا یک بخش از شخصیت من نمایان گردد .

 وقتی با یکی از آنها هستم بسیار آدم مودبی جلوه می کنم

* با دیگری دوست دارم جوک بگویم.

* با یکی از آنان راجع به موضوعات مهم تبادل نظر می کنم.

* با دیگری راجع به هر چیز ساده ای می خندیم.

* با تعدادی دیگر در مهمانی های خانوادگی شادمانه میگم و می خندم.

 * به مشکلات یک دوست گوش داده ، نظرات مشورتی می دهم.

* به نظرات دیگری که مرا موعظه میکند گوش فرامی دهم.  

 به تعدادی ازاین دوستان ایمیل می زنم و شاید هر چند ماه یکبار و حتی هر چند سال یکبار همدیگر را ببینیم و همینطور با هم تبادل نظر میکنیم .   

 

برای تعداد زیادی از دوستانم ایمیل میزنم و همیشه هم بیادشون هستم  ولی اونا هیچوقت جواب نمیدن و بعضیهاشون کم جواب میدن .   

 

با بعضی از آنان به مسافرت رفته و با گرفتن عکس و فیلم لحظات خوش مشترک را جاودانه می کنم.بدین سان است که جعبه گنج من شکل گرفته، جعبه ای کامل از دوستان متفاوت.آنها دوستانی  هستند که مرا بهتر از خودم درک می کنند. در روزهای خوب و بد یاری می رسانند.آنها مانند قرص های ضد افسردگی هستند که هر یک را در روزی متفاوت  مصرف  می کنم . پزشکانی که سال ها برای کشف راز طول عمر به تحقیق پرداخته اند معتقدند  وجود دوستان همانند یک اکسیر ارزشمند مولتی ویتامین ، برای استمرار سلامتی ،ضروری است .   

 

 تحقیقات نشان دهنده این واقعیت است که افراد شوخ و بذله گو ریسک افسردگی وسکته قلبی را تا پنجاه درصد برای خود و دوستانشان کاهش میدهند.من از اینکه چنین مخزنی از مولتی ویتامین های پر ارزش را در اختیار دارم خرسندم.برای دوستانمان ارزش قائل شده و  همواره تماسمان را با آنها حفظ نمائیم .

 
نظرات 12 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 http://deleman91.blogsky.com

سلام دوست گرامی
خوشبحالتون که دوستای خوبی دارین ، این یه نعمت الهیه که خدا بهتون ارزانی داشته
انشالله در کنار دوستانتون شاد باشید و سلامت

ممنونم از شما شما هم جزو اون دوستان هستید.شاد و سلامت باشید

رضا جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:06 http://na-bakhshoode2.blogfa.com


• هرگاه آماده بودید عاشق شوید، نه هرگاه که تنها بودید.

• فرار کردن از مشکلات فقط فاصله رسیدن به راه حل را افزایش می دهد. آسانترین راه برای گریختن از مشکلات حل کردن آنها است.

• انسان نمی تواند اقیانوسهای جدید را کشف کند مگر اینکه شجاعت از دست دادن دیدن ساحل را داشته باشد.

• اگر نتوانید به یک خانم احترام بگذارید، حق صحبت کردن با وی را از دست خواهید داد.

• وقتی کسی را می بخشید، شخصی که بیشترین منفعت را می برد، خود شما هستید.

• سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد.

• کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.

• همه مردم را "بعضی مواقع" می‌توان فریفت و بعضی از مردم را برای "همه عمر" ! لیکن نمیتوان همه مردم را برای همه عمر فریب داد.

• بی خردی اسارت بدنبال دارد و خرد موجب آزادی و رهایی است.

• اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات کرد طرح کرد و به زمان شناساند و زنده نگه داشت.

• آنجا که چشمان مشتاقی برای انسانی اشک میریزد، زندگی به رنج کشیدنش می ارزد.

• کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم به یاد ماندنی، نه حاشیه ای فراموش شدنی ...

• همه اشیاء دارای قیمت هستند و این تنها انسان است که دارای حرمت و منزلت است.

• گوش شنونده همیشه در جست و جوی سخن خردمندانه و حکیمانه است.

• کسی به فرجام زندگی آگاه نیست، خداوند هم نیازی به عبادت بنده ندارد.

• چراغ مایه دفع تاریکی است و بدی جوهر تاریکی در زندگی آدمی است که از آن باید دوری جست.

• جهان تنها از کسی به نیکی یاد می کند، که به آبادانی کوشیده باشد.

• مردم به همان اندازه خوشبخت اند که خودشان تصمیم میگیرند.

• خوشبختی به سراغ کسی میرود که فرصت اندیشیدن در مورد بدبختی را نداشته باشد.

• دریا باش که اگر کسی سنگی به سویت پرتاب کرد سنگ غرق شود نه آنکه تو متلاطم شوی!

• دیروز چک باطله است و فردا چک وعده ای است. امروز است که تنها نقدینه شماست. آن را عاقلانه هزینه کنید ...

سپاس از جملات زیبایتان

رضا جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

سلام علی جان

خوبی؟
یاد گروه کر همون دختر مدرسه ایها بخیر
چقدر شاد میزدن و میخوندن

سلام رضا جان اره واقعا که زیبا بود...

ܓ♥ فرزانه ♥ܓ جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:13 http://fari.blogfa.com

ممنون از توصیف ولتی ویتامین های خوب از این به بعد دیدم برای دوستیهام بهتر میشه از هر کدوم یه ویتامین نباید انتظار داشت که یه دوست با همه ویتامین ها اینجوری بهتره
ممنون

سلام فرزانه خانوم قطعا اینطوریه ...شاد و سلامت باشید

سایه جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:23 http://sayeft68.blogfa.com

سلام
مطلب مفیدی بود.
واقعا دوستان دنیای مجازی درزندگی مانقش دارند.
حتی من گاهی موقع صحبت کردن ازاسامی وافکاراین دوستان
یادمی کنم تازه بعدازسوال حاضرین متوجه می شم که این فرد
حقیقی نبوده ولی تاثیرش بیشترازبعضی دوستان حقیقی ست.
البته این مطلب جای نگرانی هم دارد.به نظرمی رسد درموج چهارم که بزودی شروع خواهدشد وآثارش ازهم اکنون نمایان است بیشترارتباطات ،مجازی باشد واین خیلی تاسف آوراست.
اینجاست که درمی یابیم هرپیشرفتی همراه با نقاط مثبتش
اثارمنفی هم دارد.
موفق باشید.

سلام دوست گرامی با نظر شما موافقم ولی من به شکلی دیگه عمل کردم و با بسیاری از دوستان مجازی ارتباط واقعی و خانوادگی برقرار کردم بعضی وقتها دسته جمعی میریم بیرون شهر البته خیلی کم...
شاد و سلامت باشید

امیر رضاپناه جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:37

سلام
خیلی مخلصیم مولتی ویتامین عزیز

سلام چاکریم امیر خان عزیزم(یکی از مولتی ویتامینهای من)

جوانه جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:13 http://www.javanejaberi.blogfa.com

.
سلام بر جناب کاظمیان

شب شما بخیر و خسته نباشید
از اینکه لطف کردید و تشریف آوردید وبلاگم سپاس و
شرمنده که هنوز اونقدر روبراه نیستم کامنت شما و دوستان را تایید کنم. انشاا.. در اولین فرصت تایید کرده و با پست جدیدی به روز می شم.

سلام دوست گرامی با به روز شدن شما و سایر دوستان من هم خوشحال میشم...انشاالله هرچه زودتر روبراه میشید کار و مشکل همه جا هست بی خیال...شاد و سلامت باشید

جوانه جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:15 http://www.javanejaberi.blogfa.com

این مطلب رو خیلی دوست داشتم و معتقدم دوستان خوب
همیشه آدم رو سر حال میارن حتی اگه در دسترس و به طور واقعی حضورشون رو لمس نکنیم...

دوستان خوب می تونن مثل یک موسیقی آرام بخش و به حد یک گل سرخ خوشبو و مثل یک عکس زیبا چشم نواز باشند.

امیدوارم همیشه پراکندگی این نوع دوستان را در اطرافمون حس کنیم حتی اگر مجازی هستند....

این نظر لطف شماست و با شما موافقم البته همونطوری که برای سایه خانوم توضیح دادم من با تعدادی از دوستان مجازی ارتباط واقعی پیدا کردم و از وجودشون استفاده هم می برم به قول شیخ اجل سعدی شیرازی زخود بهتری جوی فرصت شمار که با چون خودی گم کنی روزگار...ما با هم به سرای سالمندان رفتیم و یکبارهم به بیرون از شهر و از دوستی با این عزیزان بسیار خرسندم.شاد و سلامت باشید

امیر شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:27 http://amir-dastan.blogfa.com

افلاطون میگه:قتی کسی رو نمیتونی فراموش کنی یقین داشته باش در قلب او هنوز هستی.

آرزویم این است نتراود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زیاد . . .
نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز . . .
و به اندازه هر روز تو عاشق باشی عاشق آنکه تو را می خواهد . . .
و به لبخند تو از خویش رها می گردد . . .
و تو را دوست بدارد به همان اندازه که دلت می خواهد

سلام امیرعزیز.قطعا با شما موافقم و اشنایی با شما یکی از افتخارات منه امیدوارم که همواره شاد و سلامت باشی از شعر زیبایت هم ممنونم

بانو شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:39 http://www.banoyedey22.blogfa.com

هنگامی دستم را دراز کردم که دستی نبود
هنگامی لب به زمزمه گشودم که مخاطبی نداشتم
و هنگامی تشنه آتش شدم،
که در برابرم دریا بود و دربا و دریا...

سلام دوست عزیز
خوشحالم دوستی چون شما با دیدگاهی چنین منطقی و زیبا دارم
روزگارتان همواره خوش و ارام باد
در پناه مهر یزدان

سلام بانوی عزیز.من هم از داشتن دوستانی مثل شما که همیشه به یادم هستید و سر میزنید خرسندم.امیدوارم که همواره شاد و سلامت باشید

قاسمی شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 http://abdy2007.blogfa.com/

سلام بر مولتی ویتامین من ...
باور کن امروز صبح که این پست شما را دیدم کلی انرژی گرفتم ... نمی دانی چقدر سرحال شدم / (بعدا" برایت خواهم گفت در 48 ساعت چقدر گرفتار بودم و خسته)
خب بگو با حرف زدن با ادبت بیشتر میشه , یا جک میگی ؛ یا .... میشی

سلام بر داداش عزیزم.قطعا شما یکی از افرادی بودید که در دوستی های اینترنتی ما نقش بسزایی داشتیدو من به شخصه اگر احساس مزاحمت نمی کردم هر روز تماس می گرفتم تا با هم صحبت کنیم چون شما را الگویی مناسب برای خودم میدانم.قطعا با حرف زدن با شما کوله بار تجربه ام بیشتر میشه از ته قلب همگی شما را دوست دارم شاد باشید و سلامت

سید علی موسوی - خایدالو دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 http://khaydalu.blogfa.com

سلام داش علی
مخلصیم
مطالب وبلاگت مثل خودت باحاله داداش ، دلم براتون تنگ شده

سلام علی عزیزما هم ارادتمندیم...این نظر لطف شماست داش...شاد باشی و سلامت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد